سین سینما
  • خانه
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما
No Result
View All Result
  • خانه
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما
سین سینما
No Result
View All Result
خانه هنر و موسیقی
دوره سوم «تاریخ موسیقی» برگزار می شود

دوره سوم «تاریخ موسیقی» برگزار می شود

شایا اسدی از برگزاری سومین دوره پروژه «تاریخ موسیقی» خبر داد.

1401-03-11
0
Share on FacebookShare on Twitter

به گزارش سین، شایا اسدی موسیقیدان و مدیر آکادمی شایا اسدی گفت: سومین دوره پروژه «تاریخ موسیقی» ۱۷ خرداد ماه سال جاری از سوی آکادمی شایا اسدی برگزار می شود.
این موسیقیدان در ادامه بیان کرد: در دوره اول پروژه بزرگ تاریخ موسیقی از پیش از میلاد مسیح، از زمان شکل گیری انسان بر کره زمین و ارتباط حیات انسان با موسیقی و سپس شکل گیری تمدن ها از جمله مصر، میان رودان، هند، روم، یونان، ایران و کلمبیای پیشین و پیشرفت موسیقی در هر یک از آنها و ارتباط مردم با موسیقی و چگونگی موسیقی در هر تمدن مورد بررسی قرار گرفت.
این هنرمند افزود: در دوره دوم از بعد از میلاد مسیح ازسال 450 میلادی با آغاز قرون وسطی که خود در درون خود 2 دوره دیگر (رومانسک و گوتیگ) را شامل می شود آغاز به بررسی شد و تمامی اتفاقات موجود در موسیقی از جمله سرودهای گریگوریان، بافت موسیقی در آن دوران و همچنین به وجود آمدن ارگانوم ها و پیدایش علم، کنتر پوان، و روند تکاملی پلی فونی در دوره ارس نوا و همچنین موسیقی غیر مذهبی در آن دوران نیز به بحث گذاشته شد. در این دوره کلیه آثار ذکر شده نه تنها نسخه صوتی از آنها پخش می گردد بلکه هر یک از آنها با آنالیز کامل از دیدگاه علوم موسیقی مورد بررسی واقع می شود.
وی تاکید کرد: به عنوان مثال فرم موتت هم از لحاظ فرمال بیان می شود و هم از لحاظ تمامی اتفاقات موجود در آن از منظر علوم موسیقی بررسی می شود.
وی در پایان گفت: در دوره سوم به بررسی کامل دوره های فلاندر و رنسانس خواهیم پرداخت. این دوره به جهت پیچیده تر بودن بابت قطعات و همچنین آغاز هارمونیFunctional harmony، تمام قطعات از نقطه نظر فرم و از همه مهم تر شیوه پارتی منتی (هم عمودی و هم افقی) مورد بررسی واقع می شود. این دوره با آنالیز فرم کانون در فلاندر و بررسی کانون های ژوسکن دوپره، اورلاندو دی لاسوس و یوهانس اکگهم و… آغاز می شود و تره چنتو های ایتالیا (مادریگال، کاچا و بالاتا) مورد بررسی قرار می گیرد.

Tags: شایا اسدی
Previous Post

حضور فیلم «آشیانه خالی» در جشنواره بین المللی جوامع و ارتباطات انگلستان

Next Post

فیلم «بیست و یک هفته بعد» از آسیب های اجتماعی زنان می گوید

Next Post
فیلم «بیست و یک هفته بعد» از آسیب های اجتماعی زنان می گوید

فیلم «بیست و یک هفته بعد» از آسیب های اجتماعی زنان می گوید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌بندی‌ها

  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما

درباره‌ی سین

پایگاه خبری «سین» در نظر دارد با تکیه بر کمک‌های خداوند متعال و به دور از تعاریف معمول و مناسبات نفوذ و قدرت در سینمای ایران و کمک اهل فن و همکاران کار بلد و دوستان دلسوز و با تجربه به فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای با تکیه بر اصول روزنامه‌نگاری و رسانه بپردازد و بدین صورت موضع اعتراضی خویش به رواج بی‌سوادی و آماتور مآبی بسیاری از فعالیت‌های سال‌های اخیر در حوزه‌ی رسانه‌های سینمایی را نمایان سازد.

© 1399 طراحی و پشتیبانی: مانا مدیا

No Result
View All Result
  • خانه
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما

© 1399 طراحی و پشتیبانی: مانا مدیا

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist