سین سینما
  • خانه
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما
No Result
View All Result
  • خانه
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما
سین سینما
No Result
View All Result
Home سینمای ایران

فروش تاریخی صنعت انیمیشن ژاپن

۱۴۰۳-۰۶-۱۳
0
Share on FacebookShare on Twitter


پایگاه خبری سین :

استودیوهای انیمیشن ژاپنی در سال ۲۰۲۳ مجموعاً ۲.۳۴ میلیارد دلار (۳۳۹ میلیارد ین) درآمد کسب کردند که بالاترین رقم ثبت شده و ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی شرکت داده «تیکوکو دیتابانک»، استودیوهای انیمیشن ژاپنی در سال ۲۰۲۳ در مجموع فروش ۲.۳۴ میلیارد دلار را کسب کردند که که رکوردی تاریخی در صنعت انیمیشن ژاپن است و پیش‌بینی می‌شود درآمد این استودیوها برای سال ۲۰۲۴ نیز در همین سطح باقی بماند.

بازار انیمه‌های سینمایی سهم قابل توجهی در درآمدهای استودیوهای انیمیشن‌سازی داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به انیمه‌هایی چون «سوزومه» محصول استودیو ساخته ماکوتو شینکای با ۱۳۳.۴ میلیون دلار فروش در سراسر جهان و همچنین انیمیشن «پسر ومرغ ماهیخوار» ساخته هایائو میازاکی با فروش جهانی ۱۷۳.۵ میلیون دلاری اشاره کرد که ساخته میازاکی از استودیو جیبلی توانست برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند نیز شود.

علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که استودیوها منابع تولید را از سریال‌های انیمه پخش شده به عناوین اصلی برای شرکت‌هایی مانند نتفلیکس و نسخه‌های سینمایی مجموعه انیمه‌ها تغییر داده‌اند که می‌تواند بازده سرمایه‌گذاری بالایی داشته باشد.

از نمونه های امسال می توان به «هایکیو: نبرد دامپستر» که دنباله‌ای سینمایی بر یک سریال تلویزیونی درباره بازیکنان والیبال و همچنین انیمه «موبایل سوت گاندام» که داستان یک سری روبات‌های مورد علاقه طرفداران را از اوایل دهه ۲۰۰۰ دربرمی‌گیرد، است. این انیمیشن‌ها به ترتیب ۷۹.۸ میلیون دلار (۱۱.۵۵ میلیارد ین) و ۳۳.۶ میلیون دلار (۴.۸۶ میلیارد ین) در ژاپن درآمد کسب کرده‌اند.

با این حال، درآمد رکوردشکن استودیوهای انیمیشن‌سازی ژاپن در سال ۲۰۲۳ به طور مساوی بین استودیوها تقسیم نشد و از ۳۰۱ استودیویی که اطلاعات سال به سال برای آنها در دسترس بود، فقط ۱۱۲ استودیو از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ افزایش درآمد را نشان دادند. استودیوهایی که بیشترین افزایش درآمد را داشتند، عموماً استودیوهای بزرگ بودند، در حالی که استودیوهای فرعی کوچکتر رشد متوسطی را نسبت به سال به سال داشتند.

تفاوت اصلی این است که استودیوهای بزرگتر به احتمال زیاد بخشی از کمیته‌های تولید هستند که محصولات را تأمین مالی می‌کنند و در نتیجه زمانی که عنوانی پرفروش می‌شود، از مزایای آن بهره می‌برند. استودیوهای کوچکتر که به صورت کاملاً قراردادی استخدام می شوند، از این درآمدهای بالا بی‌بهره هستند.

صنعت انیمیشن ژاپن به طور کلی شامل فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، کالاها و رویدادها در سال ۲۰۲۲ ارزشی معادل ۲۰ میلیارد دلار (۲.۹ تریلیون ین) داشته است.

انتهای پیام 

Previous Post

از نی تا نینوا

Next Post

جلال قزل‌ایاق درگذشت

Next Post

جلال قزل‌ایاق درگذشت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌بندی‌ها

  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما

درباره‌ی سین

پایگاه خبری «سین» در نظر دارد با تکیه بر کمک‌های خداوند متعال و به دور از تعاریف معمول و مناسبات نفوذ و قدرت در سینمای ایران و کمک اهل فن و همکاران کار بلد و دوستان دلسوز و با تجربه به فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای با تکیه بر اصول روزنامه‌نگاری و رسانه بپردازد و بدین صورت موضع اعتراضی خویش به رواج بی‌سوادی و آماتور مآبی بسیاری از فعالیت‌های سال‌های اخیر در حوزه‌ی رسانه‌های سینمایی را نمایان سازد.

© 1399 طراحی و پشتیبانی: مانا مدیا

No Result
View All Result
  • خانه
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما

© 1399 طراحی و پشتیبانی: مانا مدیا

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist