سین سینما
  • خانه
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما
No Result
View All Result
  • خانه
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما
سین سینما
No Result
View All Result
Home فرهنگ و رسانه

فیلترینگ را که نمی‌توانیم حل کنیم، دنبال راه تازه باشیم

۱۴۰۱-۱۱-۲۰
0
Share on FacebookShare on Twitter



مدیر خانه موزه انتظامی می‌گوید: مدیران تئاتر که نمی‌توانند مساله فیلترینگ را حل کنند، بنابراین باید دنبال راه‌های جایگزینی برای تبلیغات گروه‌های هنری باشند.

شکرخدا گودرزی در گفتگو با ایسنا از فعالیت دوباره سالن تئاتر خانه موزه انتظامی خبر می‌دهد و با ابراز تاسف از شرایط دشوار گروه‌هایی که در این مقطع نمایش اجرا می‌کنند، می‌گوید: گاهی خودم شرمنده گروه‌ها می‌شوم که در این وضعیت دارند کار می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: اینستاگرام یک فضای گسترده برای کسب و کار بود و اطلاع‌رسانی در آن کاملا جا افتاده بود اما پیام‌رسان‌های داخلی هنوز جا نیفتاده‌اند و نتوانسته‌اند مانند اینستاگرام هم فضای تجاری ایجاد کنند و هم فضای تبلیغات.

گودرزی اضافه می‌کند: در حال حاضر و در گام اول گروه‌های نمایشی باید نوع مخاطب خود را شناسایی کنند و بعد خود گروه برای جذب این مخاطب تلاش کند و راه‌های خلاقانه‌ای بیابد. مثلا در کار کودک، برقراری ارتباط با مدارس و مهدهای کودک، یکی از راه‌های جذب تماشاگر است.

او با تاکید بر لزوم یافتن راه‌های تازه برای جذب مخاطب در تئاترمی‌افزاید: یک گروه برای سالن خالی که نمی‌تواند روی صحنه برود چون تئاتر بدون تماشاگر بی‌معناست. فعلا در مقطعی هستیم که به فضای مجازی دسترسی نداریم و گروه‌ها هم برای تبلیغات‌ محیطی کارهای‌شان پولی ندارند اما شهرداری و سازمان زیباسازی می‌توانند به گروه‌های نمایشی در کار تبلیغ و اطلاع‌رسانی کمک کنند. بخش دیگری هم به عهده خود گروه‌هاست تا مثلا با کارهایی مانند پخش تراکت بتوانند اطلاع‌رسانی کنند. البته اموری مانند شناسایی مخاطب و برقراری ارتباط با او برای کارهای کودک راحت‌تر است ولی برای گروه‌های بزرگسال، شرایط واقعا پیچیده‌تر است.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به سابقه همکاری‌اش با شهرداری فکر می‌کند سازمان زیباسازی چقدر با گروه‌های نمایشی برای تبلیغات شهری همراهی‌کند، توضیح می‌دهد: در گام نخست، مدیران تئاتر باید برای از دست رفتن تبلیغات در فضای مجازی به فکر جایگزین باشند. از سوی دیگر امکاناتی هم مانند بودجه فرهنگ عمومی کشور وجود دارد که بخشی از آن می‌تواند در خدمت اطلاع‌رسانی تئاترها باشد. انجام این امور به مدیران تئاتر برمی‌گردد که هنرمندانی را که به سختی کار می‌کنند، یاری رسانند. خود من در خانه موزه انتظامی گاهی از شرایط گروه‌ها شرمنده می‌شوم. بخصوص که بسیاری از آنان جوان هستند و برای ساخت یک کار ساده هم باید هزینه بالایی بپردازند. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم، این است که به عنوان یک مشاور در کنارشان باشم ولی مدیران تئاتر واقعا باید چاره‌جویی کنند تا ببینیم چگونه می‌توانیم در کار بچه‌های تئاتری گشایشی ایجاد کنیم.

انتهای پیام



منبع

Previous Post

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

Next Post

طنین موسیقی شرق خراسان در فرهنگستان هنر می پیچد

Next Post

طنین موسیقی شرق خراسان در فرهنگستان هنر می پیچد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌بندی‌ها

  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما

درباره‌ی سین

پایگاه خبری «سین» در نظر دارد با تکیه بر کمک‌های خداوند متعال و به دور از تعاریف معمول و مناسبات نفوذ و قدرت در سینمای ایران و کمک اهل فن و همکاران کار بلد و دوستان دلسوز و با تجربه به فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای با تکیه بر اصول روزنامه‌نگاری و رسانه بپردازد و بدین صورت موضع اعتراضی خویش به رواج بی‌سوادی و آماتور مآبی بسیاری از فعالیت‌های سال‌های اخیر در حوزه‌ی رسانه‌های سینمایی را نمایان سازد.

© 1399 طراحی و پشتیبانی: مانا مدیا

No Result
View All Result
  • خانه
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نقد و اندیشه
  • تلویزیون و نمایش خانگی
  • هنر و موسیقی
  • هنرمندان
  • فرهنگ و رسانه
  • درباره ما

© 1399 طراحی و پشتیبانی: مانا مدیا

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist